
هشتادو پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد
هشتادو پنجمین ،جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 6 آبان ماه سال جاری به ریاست حاج حمید رضا شاه حسینی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، خانم دکتر مهاجرانی سخنگوی دولت و رئیس کمیسیون بانوان جامعه خیرین ، حمید رضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای محترم هیات مدیره در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این جلسه اعضای هیات مدیره (حاج ابوالفضل هندویان ، مهندس شاهسوارانی ، دکتر میر باقری ، مهندس قلم چی ، حاج آقا فخاری ، دکتر ملا احمدی ، مهندس تقی زاده) حسینی مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی و دکتر راشکی معاون برنامه ریزی ومشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور حضور داشتند .
مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، جلسه را باقرائت آیاتی ازقرآن مجید آغاز و با موضوع ستاد بساز مدرسه ، نشست با بنیاد آذین ، نشست با سخنگوی دولت ، تقدیر از استاندار استان مرکزی و تقدیر ار رئیس جمهور در خصوص مشارکت در پلتفرم بساز مدرسه وارد دستور کار کرد.
سپس ، مهندس دانشمهر، دبیر جلسه گزارشی از گردهمایی روسا و مدیران عامل که در اصفهان برگزارشده بودرا ارائه و اهم فعالیت های جامعه خیرین مدرسه ساز بین جلسه هشتادو چهار و هشتادو پنج را ( افتتاح مدرسه مادر گرامی حاج علی فخاری و بوسه استاندار مرکزی بر دستان خیر نیک اندیش ، افتتاح مدرسه 6 کلاسه بنیاد قلم چی در لرستان ، بازدید رئیس جامعه خیرین از شهرک امام حسن پادگان ارتش شهید یدالهی در شهرستان قدس ، برگزاری پنجاه و چهارمین جلسه رفع مشکلات فضاهای آموزشی سیستان وبلوچستان ، برگزاری دهمین جلسه کارگروه زیست بوم و مدرسه ، گزارشی از فعالیت های بساز مدرسه) خدمت اعضای جلسه ارائه داد.
وی ادامه داد : انتخابات کردستان ، برطرف شدن مشکل خیر مدرسه ساز در خوزستان ، بررسی موضوع اساسنامه واحد برای جامعه خیرین از جمله مصوبات جلسه هشتادو چهارم جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بود.
بساز مدرسه عظم جدی می طلبد
دکتر مجتبی ملا احمدی نایب رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز که به صورت مجازی در این جلسه حضور داشت افزود : بساز مدرسه عظم جدی را می طلبد و ورود سازمان صدا و سیما به این امر می تواند نقش بسزایی در توسعه مشارکت خیرین داشته باشد .
وی ادامه داد : این پلتفرم بر اساس نیازهای روز آموزش و پرورش طراحی شده است . ما باید بر مبنای بساز مدرسه مدرسه بسازیم . سرمایه ای که می تواند تغییر و تحولی اساسی در خصوص کیفیت و بر قراری عدالت آموزشی داشته باشد.
وی بیان کرد : امروز باید دولتمردان بدانند ما مبنای نیاز جامعه و خروجی که داشتیم گام بر می داریم . نیاز فقط ساخت فضای فیزیکی نیست . ما بر مبنای نیاز ،کنار آموزش و پرورش ایستاده ایم و دامنه فعالیت خود را از خشت ،آجر ،سنگ و سیمان به سمت تحولی عظیم پیش می بریم .
توجه به توانمند سازی تعلیم و تربیت / پیوستن اعضای دولت به پویش بساز مدرسه
خانم دکتر مهاجرانی سخنگوی دولت و رئیس کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این نشست اذعان داشت : به حضور شما در جامعه افتخار می کنم و خدا را شاکرم که شما ها هستید .
وی ادامه داد : در جلسه هیات دولت کلیپی از جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان که رئیس جمهور در آن به پویش بساز مدرسه پیوسته بود ارائه شد که در این راستا وزرای بیشماری به این پویش پیوستند.
وی با تاکید بر اینکه طبق نظر هیات دولت بهتر است اساس نامه جامعه خیرین به همراه گزارشی از فعالیت ها و نگه داشت مدارس ارائه شود گفت : ما فقط مدرسه نسازیم ما به کل تعلیم و تربیت کمک کنیم تا این امر توانمند شود که در این راستا با الگو سازی از بنیاد قلم چی در هوشمند سازی مدارس ، می تواند نقش بسزایی در افزایش مشارکت های مردمی برداشت.
وی با اشاره به موضوعاتی نظیر ، توجه به بحث ناترازی انرژی و مجهز شدن مدارس به انرژی خورشیدی ادامه داد : ما در تاریخ کشور نداشتیم که رئیس جمهور اینگونه توجه به امر آموزش و پرورش داشته باشد . باید از این فرصت استفاده کرد و بافعال کردن پویش مردمی در این راستا قدم های موثری برداشت.
نگاه جامعه خیرین از مدرسه سازی به سمت مدرسه یاری و مدرسه داری سوق داده شده است
مهندس شاهسوارانی عضو هیات مدیره در ادامه این نشست اظهار داشت : آنچه در اصفهان گذشت نقطه عطفی در جامعه است . مدرسه عبارت است از معلم ؛ دانش آموز ، سیستم آموزشی و اولیا و مربیان نگاه ما از مدرسه سازی گذر کرده و به سمت مدرسه یاری و مدرسه داری سوق داده شده است .
وی با تاکید بر اینکه ، در بساز مدرسه هرکسی با هر نیاتی مشارکت می کند اظهار داشت : مشکلات محیط زیستی وپسماند ، به روز نبودن دانشگاه فرهنگیان ، عدم تغییر آموزش و پرورش و به روز نبودن آن از جمله مسائلی است که نیاز به بررسی دارد.
اختصاص جایزه ای به مدیران مدارس جهت حفظ و نگهداری مدارس
مهندس قلم چی در ادامه تصریح کرد : موضوعاتی که توسط خانم دکتر مهاجرانی در خصوص دغدغه دولت مطرح شد قابل تامل است .این امر در حوزه مدرسه یاری محقق خواهد شد که می توان با ارائه گزارشی مستند به هر یک از وزرا در خصوص بودجه ای که به این امر اختصاص داده اند اعتماد سازی نماید.
وی ادامه داد : تخصیص بودجه ای توسط هیات مدیره در خصوص ارائه جایزه ای به مدیران مدارس که مدرسه را خوب نگه داشتند می تواند نقش بسزایی در حفظ و نگه داشت مدارس داشته باشد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه باید گزارشی از پلتفرم بساز مدرسه ارائه شود افزود : در این راستا می بایست هدف گزاری شود و با دعوت از شرکت ها ، سازمان ها ، موسسات ، نهادهای خیریه به این پویش بر میزان مشارکت مردمی بیافزاییم.
بساز مدرسه می تواند بیش از 40 میلیون ایرانی را خیر مدرسه ساز نماید
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت : پلتفرم بساز مدرسه می بایست بیش از 40 میلیون ایرانی را خیر مدرسه ساز نماید .در سفرهای استانی که در جامعه خیرین داریم به مدیران و سرایدارهای که در حفظ و نگه داشت مدارس کوشا هستند هدیه ای از طرف جامعه خیرین اهدا خواهد شد .
تمامی مدارسی که افتتاح می شوند باید مجهز به انرژی خورشیدی باشند/ مادر شهیدی که تنها دارایی خویش را صرف مدرسه سازی کرد
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه این نشست ،ضمن تقدیر از سخنگوی دولت و رئیس جمهور بیان کرد : بحث مدرسه یاری و کمک به مدرسه در اولویت کارهای سازمان نوسازی است . بساز مدرسه توسط جامعه خیرین انجام شده است . هیچ مدرسه ای بدون مجهز نبودن به انرژی خورشید بهره برداری نمی شود. در خصوص صرف جویی مصرف گاز برنامه هایی تدوین شده است . 700 نفر در پیامک «ستاره 24 مربع» اعلام آمادگی گردند تا مدرسه بسازند.
پلتفرم بساز مدرسه گامی در جهت هموار کردن امور خیرین
معاون برنامه ریز و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این نشت در خصوص پویش بساز مدرسه گزارشی ارائه داد پتلفرم نسخ جدید جامعه برا هموار کردن امور خیرین است .
پیش بینی برنامه هایی جهت استمرار پویش بساز مدرسه
دکتر میر باقری عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه ضمن تقدیر از سازمان نوسازی مدارس کشور در پویش بساز مدرسه اظهار داشت: در پلفترم بساز مدرسه هزینه های جمع آوری شده در راستای مدرسه یاری استفاده شود. بهره برداری از ظرفیت دانش آموزان و اولیا مربیان و پیش بینی برنامه هایی جهت استمرار پویش هایی همچون بساز مدرسه از جمله موارد است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
نزاکت اللهیاری
				



