پویش بساز مدرسه بستری برای مشارکت عمومی مردم در ساخت و تجهیز مدارس

به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، با گرامیداشت فرارسیدن ایام ۱۳ آبان و یاد دانشآموزان شهید این روز، گفت: آموزش و پرورش یک امر اجتماعی و اصالتاً ملی است. بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه کشور در این مجموعه تربیت میشود، نیروی انسانی پایهگذار توسعه، پیشرفت و تمدنساز در جمهوری اسلامی ایران است.
وی بابیان اینکه نظام آموزش و پرورش از دو بخش اصلی تشکیل شده است، افزود: بخش نخست، سختافزار آموزش و پرورش است که شامل فضاهای آموزشی، تجهیزات، امکانات، زیرساختها و حتی تأمین و معیشت معلمان میشود. تا زمانی که این بخش بهدرستی طراحی و تقویت نشود، نمیتوان از بخش دوم، یعنی حوزه نرمافزاری آموزش و پرورش، انتظار مطلوبی داشت.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: بخش دوم آموزش و پرورش، همان برنامهریزی تربیتی و آموزشی نسل آینده است؛ بخشی که مستقیماً با رشد فکری، فرهنگی و اخلاقی دانشآموزان ارتباط دارد. برای موفقیت این حوزه، باید ابتدا زیرساختهای سختافزاری را آماده و پایدار کنیم.
محمودزاده ضمن قدردانی از رویکرد دولت سیزدهم و رئیسجمهور در توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش گفت: نگاه رئیسجمهور، در اولویت قرار دادن آموزش و پرورش بهعنوان محور توسعه کشور قابل تحسین است.
وی تأکید دارد که با مشارکت مردم، خیرین، دستگاههای دولتی و غیردولتی و بنگاههای اقتصادی، باید زیرساختهای آموزشی کشور را تقویت کنیم تا بخش تربیتی و فرهنگی نیز در مسیر رشد قرار گیرد.
محمودزاده با اشاره به رونق نهضت مدرسهسازی در کشور گفت: پویش ملی به ساز مدرسه، بساز مدرسه حرکتی ارزشمند است که با حمایت دولت و همراهی خیرین آغاز شده است. این پویش، بستری برای مشارکت عمومی مردم در ساخت و تجهیز مدارس است و هر فرد، فارغ از میزان توان مالی، میتواند در آن سهیم باشد.
وی افزود: در بسیاری از استانها شوراهای آموزش و پرورش بهصورت فعال وارد عمل شدهاند. اگر در گذشته این شوراها چهار تا شش جلسه در سال داشتند، امروز در برخی استانها تا ۱۷ جلسه تشکیل دادهاند. این امر نشان میدهد که نگاه به آموزش و پرورش در دولت جدید کاملاً جدی و هدفمند است.
محمودزاده عنوان کرد: با همت و همراهی همه دلسوزان تعلیم و تربیت، امید داریم که در سالهای نخست دولت چهاردهم، بخش سختافزاری آموزش و پرورش به ثبات و سامان کامل برسد و زمینه برای شکوفایی بخش نرمافزاری آن فراهم شود. این پویش گام مهمی در مسیر توسعه عدالت آموزشی و تربیت نسلی توانمند برای آینده کشور است.
				



